OOPS Warranty

First of all, thank you for your interest in Désirables’ products. It is a pleasure and an honor for us to bring you products that are made of the very best materials available and from the best craftsman and craftswoman.

Our OOPS Warranty only applies to Désirables’ porcelain products. Any digital product or perishable product such as our massage oil or our massage candle are not included in this warranty.

Of course, our usual warranty covers any defect of material when you receive your products from Désirables. If there is any slits, crack or anything that concerns you, please contact us at hello@desirables.ca to make sure we can rectify the situation right away.

1. What is included in the OOPS Warranty

This warranty covers any accident that might happen to your Désirables’ Products made of Porcelain (The Dalia - and it's multiple version - or the ADORI) whithin the first 5 years of purchase.

During this period, we will send you a replacement, free of charge, for the pieces that broke. For example: if you broke your Dalia by dropping it on the floor while washing it, we’ll send you another Dalia. Note that we will only send the product itself without the white box, the storage bag and the booklet. If you desire another booklet, please contact us so we can send you a PDF version of the latest edition.

2. How long does the Warranty last?

The Oops Warranty last for 5 years (or 1825 days whichever comes first) from the day of your purchase.

Note that this warranty only applies for 1 replacement per purchase.

The cost of shipping of the replacement product is free for all our customers in CANADA.

For customers in the US or anywhere else in the World, we’ll only apply the shipping fees required to ship your replacement.

In the event that you do not pick up your replacement from our chosen carrier, we’ll apply a restocking fee that will cover the charges for the original shipping and the fees imposed by our carrier for the return of the package.

3. What is not covered by the warranty

This warranty does not cover any damage that is caused by:

  • Voluntary negligence
  • An unauthorized modification of the product
  • Natural disaster
  • Theft or loss of the product
  • Using the products in other ways than those described in this website or in our Instructions Manuals.

4. What do you have to do

  1. Email our team at hello@desirables.ca
  2. Take pictures of the broken item (we’ll need to see what was the problem) and of your authenticity certificate (shows the date of purchase)  and attach those pictures to your email
  3. Please tell us a little bit more about the situation in which the OOPS incident as occur. This way we might be able to design a better product in the future.
  4. Let us know if you still have the same shipping address as when you orginally received your Désirables’ Product. If not, please include your current shipping address.

5. Applicable Laws

This warranty is under the consumer's laws of the Province of Québec, Canada.

 

 Garantie OOPS 

Tout d'abord, merci de votre intérêt envers les produits Désirables. C'est un plaisir et un honneur de vous offrir des produits provenant des meilleurs artisans du Québec. 

Notre Garantie OOPS ne s'applique qu'aux produits de porcelaine de Désirables. Tout produit digital ou périssable, telle que notre huile ou chandelle de massage ne sont pas inclus.

Évidemment, notre garantie habituelle couvre tout défaut de produit, lorsque vous le recevez après votre achat. Par exemple, n'hésitez pas à nous contacter au hello@desirables.ca pour un produit brisé, craqué ou tout autre problématique. Et nous rectifierons la situation le plus rapidement possible.

1. Ce qui est inclut dans la Garantie Oops

Cette garantie couvre tout accident qui pourrait arriver à l'un de vos produits de porcelaine Désirables (Le Dalia - et ses différentes versions - ou les ADORI) dans les 5 premières années d'achat.

Durant cette période, nous remplacerons votre produit. Par exemple: si vous avez échappé votre Dalia sur le plancher en le nettoyant, nous vous enverrons un nouveau Dalia. Noter que nous vous renverrons que le produit lui-même sans la boîte blanche, la pochette de rangement ou le livret. Si vous souhaitez recevoir un nouveau livret, nous pourrons vous faire parvenir la version la plus récente en format PDF.

2. Combien de temps dure la Garantie?

La Garantie Oops dure 5 ans (ou 1825 jours, selon ce qui vient en premier) à partir du jour d'achat de votre produit.

Noter que cette garantie ne s'applique que pour 1 remplacement par achat.

La livraison pour remplacer le produit est gratuite pour nos clients canadiens. 

Pour les clients aux États-Unis et ailleurs dans le monde, nous appliquerons les frais de livraison pour envoyer votre remplacement.

Si lors de la livraison, vous n'êtes pas en mesure de prendre possession de votre paquet, nous devrons charger les frais de renvoi, ainsi que les frais de livraison originaux imposé par notre transporteur pour le second renvoi du paquet.

3. Ce qui n'est pas couvert par la garantie

Cette garantie ne couvre par les dommages causés par :

  • Négligence volontaire
  • Modification non-autorisée du produit
  • Désastre  naturelle
  • Perte ou vol du produit
  • Utiliser le produit de tout autre façon que celle décrite sur notre site Internt ou dans notre Livret d'instructions.

4. Ce que vous devez faire

  1. Envoyez-nous un courriel au hello@desirables.ca
  2. Prenez une photo du produit brisé (pour que nous puissions voir le problème), ainsi que de votre certificat d'authenticité (indique la date de l'achat)  et joignez ces photos à votre courriel
  3. Expliquez-nous brièvement ce qui c'est passé. Ainsi, nous pourrons peut-être améliorer notre produit dans le futur. 
  4. Dites-nous si vous avez toujours la même adresse d'envoi qu'au moment de votre achat. Sinon, merci d'inclure votre nouvelle adresse.

5. Lois applicables

Cette garantie est sous la Loi de la protection du consommateur de la province du Québec, Canada.

[time] minutes ago, from [location] il y a [time] minutes, depuis [location]
The cookie settings on this website are set to 'allow all cookies' to give you the very best experience. Please click Accept Cookies to continue to use the site. Les "cookies" sur ce site web sont en mode "permettre tous les cookies" afin de vous donner la meilleure expérience possible. Veuillez cliquer ACCEPTER afin de continuer vers le site.
You have successfully subscribed!